2012. december 30., vasárnap

Jelly Bean Galaxy S2-n!

Ahogyan azt egy korábbi blogbejegyzésemben megírtam, nem voltam maradéktalanul elégedett a 9.1-es CyanogenModdal, ami ugye még ICS alapokon nyugodott (4.0.4).
1 hónapja, 2012 november utolsó napjaiban jelent meg korábbi kedvenc ROM-om, az Omega új, v16.2 verziója, ami tulajdonképpen a legújabb, 4.2-es (Jelly Bean) funkciókat hozza el telefonunkra (4.1.2 az alap, de a Google alkalmazások már a 4.2-höz adott legfrissebbek). Mindezt pár héttel azután, hogy a 4.2 a Nexus eszközökön először megjelent. Elég gyors, nemde? ;)

Nem is totojáztam sokat, kipróbáltam és nem csalódtam! Miért?


  • Nekem jobban tetszik a felülete, mint a Cyanogen (pl. a redőny lehúzásakor a funkciógombok -alias Toggle Buttons- szebbek)
  • A fényképező a korábban bevált Samsung-os, több állítási lehetőséget is ad
  • A kamera nem tilt le alacsony akkutöltöttségnél, 0%-ig használható
  • Az autofókusz sokkal gyorsabb lett, most már szinte egyből fókuszál a gép
  • Működik a zseblámpa a home gombbal
  • Működik a keresés funkció a menü gombbal
  • Bekerültek a Galaxy S3 spéci funkciói (pl. SmartStay, Shortcut-ok a lockscreen-en, lista tetejére ugrás két koppintásra...)
  • Szebb és jobban áttekinthetőbb a Google naptár, valamint a híváskezelő rész
  • Működik a megosztott képernyő mód (bár ennek igazán az S3 vagy a Note nagyobb felbontású kijelzőinél van értelme). Pl. webet böngészek és alul megy kicsiben egy videó.
  • Egyből (plusz gombnyomás és érintések nélkül) lehet keresni a telefonkönyvben
  • Grafikus, érintőképernyős install (Aroma Installer) és érintős recovery mode
  • Automatikus cache és dalvik wipe az install során
  • Flash player support
  • Circle Battery, azaz csodaszép akku töltöttség jelző (lásd a képen)
És a slusszpoén a végére: egy battery wipe és az új ROM felrakása után az addig haldokló akkum új életre kelt (azaz a ROM kevesebbet fogyaszt), pedig minden appot visszaállítottam és használok is, ugyanúgy, mint azelőtt. Az eddigi 10-20% helyett 30-40% marad estére, ami az én szokásaim mellett szenzációs eredmény.
Tudom, hogy a ROM abszolút szubjektív kategória, node ezért is szeretem az Androidot, mert van választásunk. Nekem bejött az Omega!

UI: "lapzárta után" érkezett: 2012. december 30-án megjelent a v17, további újításokkal, finomhangolásokkal. :)

A további részleteket és a frissítéseket megtaláljátok az XDA oldalán vagy az Omega hivatalos weblapján, itt találhatók az installhoz szükséges tudnivalók is.

2 megjegyzés:

  1. Az akksi idő döbbenetesen megváltozott, ez nem szubjektiv.
    Tegnap még rátettem ugy egy lapáttal, hogy bekapcsoltam az energiatakarékos modot. Igy reggel 6-23 óráig 50%ra ment le az akksim... Azért ez elég jó.
    Finom romocska! Ajanlott kategoria!!

    VálaszTörlés
  2. kiváncsi vagyok a 19.2 kiprobálom.
    Amúgy szerintem a spainJB kapjuk meg mi is és ez a végleges JB
    XWLS8 :)
    Sammobil: http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=10785


    Omega: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1489197

    VálaszTörlés